fbpx

Dietetycznie smażenie – gdy nie chcemy rezygnować ze smażonych potraw podczas diety

Przez kilka lat tłuszcz uznawany był za szkodliwy, przez co wiele młodych dziewcząt, pragnąc szczupłej sylwetki, eliminowało go ze swojej diety. Niesłusznie. Tłuszcz to jeden z trzech makroskładników dostarczanych organizmowi z pożywieniem i niezbędny element zdrowej, zbilansowanej diety. Jest drugim, zaraz po węglowodanach, głównym dostawcą energii i powinien stanowić 20-35% wszystkich posiłków w ciągu dnia. Eliminując z diety tłuszcz, rezygnujesz z benefitów witamin A, D, E i K, ponieważ są to witaminy rozpuszczalne w tłuszczu, a jego niedobór hamuje ich wchłanianie.

Oliwa z oliwek i olej kokosowy – zdrowy tłuszcz na patelni

Co jeśli planujesz zrzucić zbędne kilogramy? Wybieraj zdrowe alternatywy dla tradycyjnego oleju. Popularnym, zdrowym zamiennikiem oleju słonecznikowego jest oliwa z oliwek. To stały element diety śródziemnomorskiej uznawanej za najzdrowszą na świecie. Oliwa extra vergine przeciwdziała zmianom nowotworowym, wspomaga układ odpornościowy, wzmacnia kości i łagodzi stany zapalne. Doskonale komponuje się z daniami mięsnymi, rybami, jak i warzywami.

 

Oliva extra vergine przeciwdziała zmianom nowotworowym

 

Inną opcją w dietetycznej kuchni jest olej kokosowy. Tłoczony na zimno olej wspomaga odchudzanie, ponieważ jego cząstki w głównej mierze nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej, lecz natychmiastowo produkują energię wykorzystywaną w procesach spalania, co przyspiesza przemianę materii. Smażenie na oleju kokosowym kojarzy się najczęściej z różnego rodzaju plackami, omletami i naleśnikami. Przyjęło się, że olej ten lepiej współgra z daniami słodkimi, ale to nie znaczy, że nie możesz stosować go w kuchni wytrawnej, np. do smażenia kurczaka.

 

Olej kokosowy to zdrowa alternatywa tłuszczów

Nieprzywieralna patelnia – klucz do smażonego sukcesu

Podstawą zdrowego smażenia jest dobra patelnia wielofunkcyjna, która zapobiega przypalaniu się potraw. Aluminiowa patelnia Valdinox Expert zapewnia maksymalny komfort smażenia dzięki swojej nieprzywieralnej powłoce. Co ważne, zwłaszcza na diecie, patelnie non-stick nie wymagają dużej ilości oleju, by bezproblemowo usmażyć posiłek.

 

Nieprzywieralna patenia Valdinox Expert to klucz do smażonego sukcesu

 

Zdrowe smażenie na patelniach nieprzywieralnych Valdinox które wymagają minimalnej ilości tłuszczu

 

Jeśli ilość spożywanego oleju jest dla Ciebie szczególnie ważna, zwróć uwagę na patelnie Valdinox Space posiadające znacznik użycia oleju. To bardzo przydatna funkcja przy dietetycznym smażeniu. Aluminiowe patelnie Space gwarantują oszczędność czasu i wydajność gotowania, co mogą zawdzięczać wysokiemu współczynnikowi przewodzenia ciepła.

 

 

Dobrym sposobem na dietetyczne smażenie będzie też patelnia grillowa. Patelnie Valdinox Rock zabezpieczają mięso i warzywa przed przypaleniem. Dzięki nieprzywieralnej powłoce marki Dyflon smażone potrawy nie potrzebują dużej ilości tłuszczu, co czyni je mniej kalorycznymi. W celu zachowania mniejszej kaloryczności posiłków, warto zrezygnować też z panierki, która pochłania znaczącą ilość oleju. Eliminując mąkę czy bułkę tartą, którą pokrywa się mięso, nadmiar tłuszczu pozostanie na patelni, zamiast lądować na twoim talerzu.

 

Jak dbać o patelnię do smażenia?

O patelnię, która nie przywiera, musisz odpowiednio dbać. Do jej czyszczenia unikaj szorstkich myjek czy drucianych szczotek. Ich twarda powierzchnia uszkodzi delikatną powłokę, przez co patelnia straci swoje unikalne właściwości. Zamiast tego regularnie oczyszczaj ją ciepłą wodą z dodatkiem łagodnego detergentu.